torsdag 17 maj 2007

Svårare nu


Det blir bara svårare och svårare för Danielsson att upprätthålla charaden, jag förstår faktiskt inte varför han envisas med att fortsätta uppenbarligen ljuga för konstitutionsutskottet.

De påståenden som TV4 nyheterna tar upp angående Lars Danielssons inloggning i systemen parat med vakternas diffusa minnesbilder (en av fyra) säger oss att Danielsson inte alls läst mailet när han påstår sig ha gjort detta. Vissa säger att han kan ha fått informationen på annat håll och sedan misstagit sig på formen i hur detta kom honom till del. Jag har två invändningar till detta.

1. Om nu information om många svenska dödsfall i en naturkatastrof kommit via TT så skulle min första reaktion som tjänsteman på UD vara att logga in på systemen för att få mer information som jag sedan kan delge mina överordnade.

2. Hur kan Danielsson ha skickat mail till Persson på morgonen om han inte själv loggat in i systemet förrän vid tvåtiden?

Allt detta sammantaget visar tydligt att Danielsson inte varit på arbetet på annandagens morgon, inloggningen kan mycket väl ha skett exempelvis hemifrån och det ställer allt i ett nytt sken. Varför vidhåller Danielsson sina lögner? Persson är pensionerad och Freivalds fick avgå, han har knappast något att tjäna på detta. Möjligtvis hoppas Danielsson på en S-seger 2010 och att hans envisa ljugande då ska ge honom ett toppjobb, men erkänner han nu kommer han att bli omöjlig till och med för S.

Att han tidigare sökt jobb som kan anses "osmakliga" har jag tidigare skrivit om.

Inga kommentarer: