torsdag 31 maj 2007

Huvud fullt med sågspån

Hur denna "skämtserie" får fortsatt förtroende från Svt att spelas in övergår min förståelseförmåga, lägg ner skiten nu. Inte nog med att de förlöjligar statsministerämbetet, de skrämmer slag på ensamstående mammor, i dessa tider med moralpaniken runt allt vad sexualbrott heter och ett vikande förtroende för rättsväsendet så går de runt och hoppar på enskilda människor.



Seriöst så hade jag gett idioten från Strix en lavett av oanade proportioner, jag hoppas faktiskt att de dyker upp i min närhet så jag kan slå in det vett i skallen som de uppenbarligen misslyckades med att få från sina föräldrar.



Den andra biten i detta är att om nu Svt anser ha sig ett public service uppdrag att informera och producer samhällsnytta så undrar jag om det inte nu är hög tid att lägga ner skiten. Uppenbarligen så vill de för avtvingade pengar producera samma skit som jag kan köpa via prenumerationer på Kanal5 eller TV4. Hur ska de nu kunna motivera att de ska ha kvar licenspengarna?



Svt bör för en gångs skull visa ryggrad, lägga detta på kontot för erfarenhet, kicka ut strix och be hela svenska folket om ursäkt, eller i alla fall den del som fortfarande betalar licensen. Tvi vale Svt, skäms.



Robban bör också sätta sig ner och fundera på om de människor satta att producera detta program verkligen ska ha en framtid i TV.





Powered by ScribeFire.

Inga kommentarer: