onsdag 13 juni 2007

Heathrow är helvetet på jorden

Som står att läsa i dagens tidningar så blev Carl Bildts livvakter kvar på Heathrow när sällskapet skulle hem till Sverige igen efter ett besök i Washington.



Alla vi som reser eller har rest mycket till London vet vilket helvete det är, ibland tror jag helt allvarligt att säkerhetsuppdraget lagts ut på entrepenad och blivit uppköpt av British Rail för en värre och mer inkompetent säkerhetskontroll kan jag inte hitta. Överhuvudtaget är samtliga anställda inom BAA helt tokiga, jag tror att det finns en sållningprocess som tar bort de människor som uppvisar ett alltför stort servicebeteende.



Så nu när vi har diskuterat det helvete på jorden som heathrow är så kan vi fokusera på den inkompetens som SÄPO uppvisat, bristen på flexibilitet är slående. Jag undrar stillsamt om inte en av SÄPO vakterna kunde "övergett" sitt vapen till kollegorna och begett sig ombord på planet för att skydda Herr Bildt, det är ju inte bara för att vara snälla som svenska utrikesministern försetts med personskydd, det kan ju faktiskt vara bra att finnas vid skyddsobjektets sida.



Hur det nu är så blev det som det blev och nu funderar jag allvarligt på att införa min Londonbojkott, i alla fall tills dess att Heathrow börjar inse vad de håller på med, att inte flygbolagen klagar...





Powered by ScribeFire.

Inga kommentarer: